ОСВІТНІ ТРЕНДИ - ЩО ПОПЕРЕДУ?



Хочете зазирнути у майбутнє і побачити, якою буде освіта для наступних поколінь? Та хоч зараз! 😉 Ось що пишуть про це провідні експерти Римського клубу, які пророкують кардинальні зміни не лише в освіті, а й у економіці, світогляді та й загалом, у розвитку нашої цивілізації.

Мене, як вчителя інформатики, зацікавила перша теза - те, що освіта має "ґрунтуватися на пов'язаності": - "відносини були та будуть суттю навчання. Використання інформаційних технологій цінно та ефективно, тільки коли вони сприяють зв’язку між людьми. Освіта повинна викликати інтерес, вивільняти енергію та активно залучати здібності кожного студента вчитися для самого себе і допомагати вчитися іншим."

    ДИНАМІЧНІ ПАРИ


Як і багатьом іншим, мені зручно дивитися на комп'ютер як на засіб для індивідуального навчання. Тож як саме використовувати технології для сприяння зв'язку, стало для мене викликом. Як раз тоді, коли я думала над цим питанням, нас, вчителів, запросили на засідання творчої групи, де Римар Ліліана Анатоліївна, вчителька 🎵 музичного мистецтва, продемонструвала нам методи і прийоми роботи у динамічних парах. Динамічні пари - це робота в парах, в яких партнер по роботі постійно змінюється. Цей принцип я поклала в основу ідеї "Динамічні пари Тренери/Гравці".

Ідея в тому, щоб учні, які добре засвоїли навчальний матеріал, "тренували" тих, кому потрібно більше часу, щоб розібратися з темою. Вони стають "тренерами", отримують завдання від вчителя, оберають собі "гравців" і "тренують" їх, поки вчитель не дасть сигнал помінятися гравцями. В кінці уроку усі тренери отримують однакову оцінку - середній бал усіх гравців.



    ДИНАМІЧНІ КОМАНДИ


На мою думку, саме командна робота є відповіддю на питання, як правильно формувати зв'язки та відносини між учнями на уроці. Я навмисно не кажу "групова робота", бо мені здається, що "команда" - більш вдалий термін, ніж "група". Команда - це об'єднання індивідуальних зусиль заради досягнення важливої спільної мети; це робота на себе і на інших членів команди, як на себе. 


Команди створює вчитель таким чином, щоб у кожній команді були представлені учні з різними рівнями навчальних досягнень. Зазвичай це дві або три команди, з парною кількістю гравців - 4 або 6. У команди є тренер, який веде її до перемоги - команда, яка першою правильно виконає завдання, буде оцінюватись від 12 балів; другою - від 11 и третьою - від 10 балів. Сенс командної роботи в тому, що гравці, виконуючи завдання, міняються місцями і продовжують роботу свого товариша, а хтось продовжує їх роботу.

Щоб побачити цей принцип в дії, перегляньте урок у 6-Б класі на тему "Створення проекту у середовищі Скретч". 

Тренери отримали таке завдання: 
1) гравець у зошиті малює пустий домік по клітинкам, не надто великий і не надто маленький;
2) гравець на комп'ютері створює програму для малювання доміку;
3) по сигналу помінятись гравець залишає свій малюнок у зошиті і пересідає на інше місце. Він домальовує в домік в зошиті будь-який новий елемент - двері, вікно та ін. Новий елемент має з'явитись і у програмі.
4) команда, чий гравець першим завершить завдання - домалює у програмі домік з трьома елементами - виграє.



Хронологічна карта уроку

0:20 
Вчитель разом з класом актуалізує правила роботи та поведінки на уроці;
1:34 
Вчитель разом з класом актуалізує попередній досвід роботи з минулого уроку;
2:45 
Вчитель повідомляє план роботи на урок;
3:49 
Вчитель призначає тренерів та проводить розподіл на команди;
8:00 
Тренери отримують завдання і починають працювати зі своїми командами;
12:00 
Команди починають працювати за компʼютерами;
17:28 
Вчитель дає перший сигнал помінятись місцями;
26:29
Вчитель дає другий сигнал помінятись місцями;
32:29 
Вчитель дає третій сигнал помінятись місцями;
42:45 
Одна з команд повністю виконує завдання і завершує змагання, вчитель коментує роботу команд та визначає І, ІІ та ІІІ місце;
44:13 
Вчитель оцінює роботу учнів;
46:50 
Вчитель виставляє оцінки.


    ЩО У РЕЗУЛЬТАТІ?

Робота у динамічних командах дозволяє учням "увімкнутися" в урок на 100%. Усі відчувають себе залученими, важливими і вчаться бачити себе, свої дії як частину однієї великої справи. Дякую за натхнення нашим чудовим вчителям і наставникам 😊 🎣 Вперед за новими ідеями!

Коментарі

Popular Posts

Онлайн-дошки, уроки, школа...